Loading...

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

Close

dnb.sk chat roomdnb.sk chat room

Close

Online users

You have been away click here for refresh.

    Slovak & world drum 'n' bass scene - 1 users logged in



    News

    BCee: "Tomu ver, že počas večera namixujem nejaké klasiky."

    BCee sa mojim otázkam ohľadom života, vesmíru a všetkého ostatného bránil a neodpovedal na ne, ale akonáhle prišli otázky o hudbe, prestal sa brániť. Verím, že vám ide hlavne o tú hudbu, ale nabudúce už mu tie ostatné otázky neodpustím.

    Určite neoddeliteľnou časťou tvojho hudobníckeho života je spolupráca s Lomaxom, s ktorým si spolupracoval. Ako ste sa vy dvaja spoznali a ako to fungovalo v štúdiu?

    S Lomaxom som sa spoznal cez nášho spoločného kamaráta - Kubiks-a. Začali sme spolupracovať v štúdiu a následne sa z nás stali kamaráti. V čase, keď sme obidvaja pracovali v tej istej firme, tak sa ku mne Nick (Lomax) na niekoľko mesiacov nasťahoval a bývali sme spolu. Počas tohto obdobia sme urobili väčšinu našich spoločných trackov.

    Nechýbajú ti tie časy, keď ste s Lomaxom robili skvosty ako Changing Faces, One Year On, či Lifelines? Nemáš chuť niekedy chytiť slovo RAM, ktoré ma Lomax za menom, zobrať ho do štúdia a urobiť s ním opäť nejaké pekne kúsky?

    Sú dôvody, kvôli ktorým mi spolupráca s Lomax-om naozaj veľmi chýba, ale prišiel čas, kedy naša spolupráca musela skončiť, aby sme sa posunuli niekam ďalej a mohli sme začať pracovať na iných projektoch. Lomax sa začal venovať naplno produkcii sám a ja som všetku energiu dával do činností, ktoré súviseli s mojim labelom. Zostali sme veľmi dobrí kamaráti a vždy, keď sa dá, tak sa stretneme a pokecáme. Aj keď sme urobili niekoľko vecí, odvtedy, ako sa naše cesty rozišli, je veľmi malá pravdepodobnosť, že by sme v blízkej budúcnosti niečo spoločne v štúdiu vymysleli. Sme dosť zaneprázdnení prácami na iných veciach.

    Popíš nám trochu bližšie, ako vznikli tracky Changing Faces a One Year On...

    Úvodnú melódiu k skladbe Changing Faces som vymyslel v časoch, keď som žil na Ibize. Nápad prišiel v čase, keď som sa nemal práve najlepšie. Najväčší vplyv na mňa mal chill-out zvuk Café Mambo a Café Del Mar. Slová k nej vystihujú to, ako som sa práve v tom období cítil.

    Track One Year On vznikol neskoro v noci, približne v tom istom období, ako vyššie spomínaná skladba. Aj tu ma veľmi inspirovala Ibiza, tentokrát však zvuky house-u.

    Motívy, ktoré som vymyslel, som následne poslal Lomax-ovi, ktorý prerobil bicie, basovú linku a doladil mixdown. Máloktoré skladby, na ktorých sme spolupracovali, boli urobené takýmto spôsobom. Väčšina z nich vznikla v štúdiu, v ktorom sme spoločne sedeli.  

    Keď sme sa bavili o minulosti, nedá mi nespýtať sa, či v dobe, keď sa všetci predbiehajú v tom, kto zahrá najnovšie skladby na akcii, nezahráš staršie kúsky, ktoré majú ľudia tak veľmi radi?

    Tomu ver, že počas večera namixujem nejaké klasiky.

    V roku 2005 si založil label Spearhead. Čo rozhodlo o tom, že si chcel mať vlastný label?

    Predtým, ako som založil vlastný label, sme s Kubiks-om niekoľko rokov spolupracovali a viedli label Rubik Records. Časom sa však naše názory začali líšiť a každý z nás mal iné predstavy. Bolo ťažké takým spôsobom riadiť label aj naďalej, tak som sa rozhodol, že rozbehnem svoj vlastný, na ktorom budem rozhodovať iba ja o tom, čo vydám a čo nie.

    Sú producenti, ktorých tracky si vždy chcel na svojom labeli vydať, ale nikdy sa ti to nepodarilo? Z ktorých producentov vydávajúcich na tvojom labeli máš najväčšiu radosť a koho budúcnosť je najjasnejšia?

    Vždy som chcel vydať nejaké skladby od Calibre-ho, ale ten mi nikdy neodpovedal na žiadny e-mail, či správu, ktorú som mu poslal cez Myspace. Z producentov, ktorí vydávajú momentálne na mojom labeli, patria medzi mojich najobľúbnejších S.P.Y. a Netsky. Vyjadrovať sa k ich budúcnosti je úplne zbytočné, pretože obidvom je predurčené robiť veľké veci.

    bcee-07.jpg

    5 rokov existenie labelu Spearhead sa bude oslavovať vydaním remixov trackov, ktoré na ňom v minulosti vyšli. Prezraď nám niečo viac o tomto projekte.

    Tento projekt je oslavou posledných piatich rokov fungovania labelu Spearhead. Vydáme album na vinyle ako 4x12" a mixované CD, ktoré som pripravil ja. Bude na ňom všetkých 8 skladieb a výber mojich obľúbených trackov, ktoré vyšli počas uplynulých rokov.

    Prečo si sa rozhodol, že to budú práve remixy?

    Prvým dôvodom je to, že mám veľmi rád remixy. Druhým je to, že je to veľmi dobrý spôsob, ako mať na labeli skvelých producentov, ktorí majú zmluvy s inými labelmi o tom, že nemôžu u nikoho iného vydať originál svojej skladby.

    V čase krízy, keď vydavateľstvá zanikajú, distribúcie si vyberajú, komu budú vydávať platne a komu nie, nemáš ako majiteľ dvoch labelov trochu obavy, kam to môže zájsť?

    Predajnosť skladieb je väčšia ako kedykoľvek predtým, takže takéto obavy zatiaľ nemám.

    Vidíš budúcnosť vinylov optimisticky, alebo za pár rokov ich bude vychádzať veľmi málo a nahradia ich takmer úplne MP3, ktoré sa dajú veľmi ľahko zakúpiť?

    Podľa mňa vinyl tak skoro určite nezomrie, aj keď asi iba hlupák by si nevšimol, ako MP3 momentálne veľmi napredujú. Napr. na mojom labeli sa predáva omnoho viac MP3 ako vinylov.

    bcee-06.jpg

    Vráťme sa ale späť k tebe. Potom, ako ti vyšlo výborné EP Generations, sa začalo povrávať o tom, že plánuješ vydať aj album. Čo je na tom pravdy a v akom štádiu sú práce na tomto albume?

    Je to pravda, pracujem na albume, ale nie som si istý, či bude hotový a pripravený na vydanie už počas niektorého z najbližších rokov.

    Určite sa tvoja život netočí iba okolo drum and bassu. Pracuješ aj na iných projektoch?

    Cez týždeň chodím do práce, ktorá nemá vôbec nič spoločné s drum and bassom. Mám aj malú farmu, takže aj tam je treba občas zájsť. Po večeroch sa starám o label a počas víkendov som zase na cestách a hrávam.

    Nakoniec prezraď, čo na nás v piatok vybalíš.

    Prinesiem kopec nových trackov, ktoré budú postupne vychádzať na labeli Spearhead Records. K tomu ešte pridám nejaké klasiky a dubplate-y od mojich najobľúbenejších producentov.

    Ďakujem za rozhovor.

    Ak chcete o BCee-m vedieť ešte niečo viac, čítajte aj jeho profil. Kľudne si k tomu pustite jeho mix, ktorý pripravil exkluzívne pre BEATZ.

    beatz43fly-web500.jpg

    Tento rozhovor čítate vďaka Smash a Kvajtovi.

    You must be loged in, to post a comment!


    Comments

    • Lixx

      Lixx | Subject: . | Thu, Mar 25th 2010, 01:46
      Quote this comment

      Super sa cital tento rozhovor, skvele! Po dlhej dobe tusim dalsi producent, co musi normalne makat a po nociach sa venuje svojim konickom :)


    Related





    Inquiry

    Sledujete dianie okolo netlabelov, ktoré ponúkajú hudbu zadarmo?

    RESULTS

    Signall_FM



    © dnb.sk crew 2002
    Webhosting sponzorovaný spoločnosťou WebSupport

    Toplist
    Toplist